Velkommen til min verden! Her vil jeg skrive om det som opptar meg i hverdagen; trening, kosthold, interiør, jobb, venner og ellers det som måtte falle meg inn.

Enjoy :)

torsdag 8. april 2010

Shoppingtips i London

Siden jeg har ei søster som bor i London har det blitt en del London-turer de siste årene... Bare det siste året har jeg vært der 4 ganger. Jeg simpelten elsker den byen! London <3 Tror det er ingen by jeg føler meg så avslappa i. Hele atmosfæren i den byen må bare oppleves. Tror ikke du finner lignende noen annen plass. Skal vel egentlig ikke skryte på meg at jeg har vært i så altfor mange storbyer da valget som oftest faller på London :P

Uansett, tenkte jeg kunne dele noen shoppingtips med dere. Har tross alt blitt en del shopping på disse turene. Et tips er å dra med tom koffert (noe jeg alltid gjør, har kun med meg toalettmappe, og gjerne en ekstra bag som jeg har betalt for, altså 1 kolli på utreise, og 2 kolli på returen :))

Når jeg drar til London styrer jeg som oftest unna Oxford Street, grunnen til dette er ganske enkelt at jeg syns det er dyrt der :P Om jeg ikke skal ha noe jeg bare finner der, som for eksempel Nike Town, TopShop osv... Det skal sies at jeg blir fryktelig kresen når jeg er der, og at alt over 10 pund er dyrt (i mine øyne), men det er fordi jeg er vant til billige priser. Selvfølgelig kommer det an på hva jeg skal ha, men bukser, gensere, topper osv kjøper jeg som oftest der det er under 10 pund. Når det gjelder sko og jakker kan jeg strekke meg litt lenger, men ikke veldig langt.

Men tilbake til det jeg skulle skrive om...

Shoppingtips i London.

Butikker:
- Primark! The one and only! Myye billigere enn H&M... Jeg er vel innom Primark 2-3 ganger på hver tur.. fins stort sett overalt i London.. I Oxford Street fins det en gigantisk 3-etasjes butikk... Lett å gå seg bort faktisk... Her er det kjempebillig! Kanskje ikke verdens beste kvalitet, men hva gjør det? Kanskje ikke det beste utvalget heller, men de har mye billig basic klær.. For eksempel har de vnalige basicgensere med lange armer til ca 20 kr! 2 par sokker til 15 kroner.. Sett med bh og truse til 30-40 kroner...

- New Look: Ganske rimelig butikk med kule klær! Ei stund siden jeg har vært der, men bruker som regel å ta en tur innom

- Risky: Billig, billig butikk! Prisene ligger stort sett mellom 5-10 pund, rundt 50-100 kroner. Fins kanskje ikke i Oxford street, antagelig må du litt ut av selve bykjernen

- Peacocks: Også en ganske rimelig butikk som har det meste.. Klær, sko og diverse tilbehør

- Garbo: Eller noe sånt.. Fant en slik butikk i Walthamstow, kjempebillig! Det meste ligger mellom 5-10 pund....

- Boots: Kjempebra butikk med hudpleieartikler, godteri, medisiner osv... Billig! De har ofte tilbud på hårfarger... Nå sist fikk jeg to pakker for 60 kroner :)

- Niketown: Så utrolig mye fint, og til en mye billigere penge enn i Norge.. Jeg fikk to par sko, ett par treningssko og ett par fritidssko, en treningsbh, to stk bukser, en t-skjorte og en genser til under 2000 kroner :) Tror jeg har gjort et bra kjøp...


- Harrods: Kanskje en butikk man BARE må innom?? Bare for å ha vært der? Trenger ikke nødvendigvis shoppe så mye.. bare en sjokolade, bare for å få en grønn, fin Harrodspose... Jeg fikk til og med et Harrodskort når jeg var der, bare fordi jeg registerte meg.. Hva jeg skal med det vet jeg ikke, men det er veldig fint :) hihi...

- Shoe Zone: Her fins det billig sko!

- 1 punds butikker: Disse anbefales virkelig! Her kan man finne mye fint :) De har ALT! Klær, kjøkkenting, baderomsting, hudpleieting, parfymer, godteri osv.. You name it :)

- TopShop: Kanskje en butikk mange føler de må innom? Vel, jeg har det ikke sånn.. Vært der en gang og skal nok ikke tilbake... for meg blir det for dyrt... Jeg er mye mer glad i de billigbutikkene der jeg får mye mer for pengene... Sånn er det bare :)

Markeder/gater:
Når jeg er i London liker jeg godt å gå på marked. Der er det som oftest veldig billig også!

Her er noen kjente markeder:
- Portobello Road (Notting Hill), Camden, Covent Garden
Her finner man mye bra, men det er kanskje blitt litt dyrt? Ihvertfall syns jeg Camden har blitt dyrt.. Men Camden er en utrolig fin bydel, anbefales. Der kan man oppleve litt av hvert.

Jeg kan anbefale å dra litt ut av byen... Walthamstow er et lite stykke unna bykjernen, går undergrunnen direkte dit.. Der er det marked og et shoppingsenter :)
Stratford (går undergrunn dit også) har også shoppingsenter.
Peckham er ei handlegate, der man finner mye bra og billig butikker. Det er i nærheten av søsteren min og derfor litt naturlig at vi har vært der noen ganger...
Elephant and castle er også et ganske bra marked, ganske billig... Går undergrunn hit også...
Lewisham er også ei gate med ganske mange bra butikker også er det billig..
Vår i London, dette er St. James`s Park mars 2010.

 Piccadilly Circus by night



Kule, kule Londonbusser! Anbefaler alle å sette seg framme i øverste etasje!




Londons kjente telefonkiosker! I`m lovin them!

5 kommentarer:

  1. London <3

    Legger deg til på Bloglovin jeg :)

    SvarSlett
  2. Line Kristiansen9. april 2010 kl. 08:39

    kjempebra tips!
    Har du vært på butikken river island?
    Super butikk!!
    Klem Line

    SvarSlett
  3. Line: Nei der tror jeg ikke jeg har vært? Oxford street eller? hvordan er prisnivået der da?

    SvarSlett
  4. Takk for tips - London here I come :)
    Therese

    SvarSlett
  5. skal til london neste fredag så takk for tipsene :)

    SvarSlett